Utleievilkår for vert

Disse Utleievilkår for vert gjelder for registrering av objekter på vår løsning og ved utleie av de utleieobjekt/er du som vert tilbyr via DaysOff. Ved å akseptere disse vilkår ved registrering av utleieobjektet/er anses du for å ha akseptert disse Utleievilkår for vert.

Generelt om fritidsbolig og annonse

Ankomst og avreise informasjon
Fylles detaljert ut med informasjon om fritidsboligen, kode til nøkkelboks, veibeskrivelse og kontaktinformasjon. Om gjesten selv skal vaske ut, skriv gjerne litt om det også. Om de skal skru ned varme ellers andre ting som skal gjøres før avreise. Denne informasjonen ligger ikke i annonsen, men blir sendt ut til gjesten 5 dager før ankomst.

Bilder
Det er viktig at bilder til enhver tid er oppdatert og speiler hvordan hytten/leiligheten ser ut pr i dag. Det er ønskelig at bilder blir endret i henhold til sesong. (Vinter/sommer). Om du legger inn både sommer og vinterbilder bør rekkefølgen på bildene å endres etter sesong.

Kalender
Det er veldig viktig at Kalenderen til enhver tid er oppdatert og korrekt. Da unngår dere og gjesten avslag eller dobbelbookinger. Vi har døgnpriser og det er ikke mulig å legge inn minimum/maksimum leielengde. Du kan skrive at det er ønskelig i teksten, men dette kan ikke vi garantere. Vi har en 48 timers svar policy, og godkjennelse/avslag må skje innen denne tid, ellers vil reservasjonen kanselleres.

Synkronisering
Bruk gjerne vår synkroniseringsfunksjon for Finn/Airbnbm.f i kalender. Dette vil gjøre at dine kalendere til enhver tid er oppdatert om du leier ut via disse kanalene.

Prismatrise
Sett de prisene som passer deg og ditt leieobjekt, men vær klar over at vi trekker fra opptil 20 % på prisen. Prosentandelen av leien som trekkes ved formidling er fleksibel.

Ekstrakostnader
Du kan legge til at ekstern utvask er obligatorisk, denne kostnaden legges til utleieprisen.
Strøm skal alltid være inkludert i leieprisen.

Er det noe du er usikker på se etter denne. Klikker du på den får du opp forklaringer på hvordan det skal gjøres.

Betaling og avbestilling

Betaling
Gjesten betaler leiesum til oss og for utvask om denne er obligatorisk.

Utbetaling av leiesum
Avtalt leiesum blir overført til din bankkonto slik at dere har dette før gjestens ankomst.

Leietaker avbestiller
Hvis bookingen er bekreftet og kunden avbestiller

  • Mellom 4 uker og 2 uker før leieperiodens start vil 50% av bekreftet leiesum bli utbetalt dersom vi ikke klarer å finne nye leietakere.

  • Mellom 14 og 5 dager før leieperiodens start, vil 80% av bekreftet leiesum bli utbetalt dersom vi ikke klarer å finne nye leietakere.

  • Ved avbestilling mindre enn 5 dager før leieperiodens start, vil 100% av bekreftet leiesum bli utbetalt.
    Uansett ved avbestilling før eller etter 30 dager vil vi gi din bolig ekstra oppmerksomhet for å få inn ny reservasjon.
    Om en avbestilling foretas 30 dager eller mer før ankomst eller det er mindre enn 24 timer siden bookingen ble bekreftet til gjest og det er mer enn 14 dager til ankomst har utleier ingen krav på utbetaling

Vert kansellerer
Vert har ikke rett til å kansellere en reservasjon han/hun allerede har godkjent. Hvis dette oppstår flere ganger vil det vurderes om din bolig vil bli fjernet fra vårt eksklusive marked.

Kostnad
Det er ingen fast kostnad å ha sin annonse publisert til våre medlemsbedrifters ansatte. Ved en reservasjon skal det av vert ytes et vederlag på opptil 20% av avtalt leiepris som trekkes fra i oppgjøret overfor verten.

Avtalen

Denne avtale gjelder frem til den sies opp av en av partene med 30 dagers skriftlig varsel, dog slik at godkjente bestillinger må gjennomføres før oppsigelsen får virkning.

Forsikring og skader

Forsikring
Alle som leier ut må ha egne tilfredsstillende fullverdiforsikringer som inkluderer rett til utleie i det aktuelle objektet og en ansvarsdekning.

Skader
Hvis det skulle være moderate skader eller hendelser og som det ikke er hensiktsmessig at dekkes av forsikringen vil vi være behjelpelig med kommunikasjon med gjest for å komme til en felles løsning og eventuell erstatning.

Markedsføring av utleieobjekt
DaysOff vil gjøre sitt beste for å markedsføre verts bolig i tilgjengelige kanaler. DaysOff tar alle kostnader dette medbringer, om ikke annet er avtalt

Skatt og MVA
Hytteeier/vert er selv ansvarlig for å overholde gjeldende regler på skatte- og avgiftsområdet, og bekrefter ved aksept av disse vilkårene at dette overholdes. For ordens skyld opplyses det om at DaysOff, på lik linje med alle andre aktører som formidler utleie av fast eiendom, med virkning fra inntektsåret 2020 er pålagt av Skatteetaten å rapportere inn alle utbetalinger som er foretatt til utleiere for hver utleieenhet.

OBS: Anbefaler å lagre med jevne mellomrom når du registrerer boligen, da du har tidsfrist på inaktivitet over to timer og alt vil gå tapt om det går for lang tid

Flott om du gir beskjed til oss når du har fullført annonsen, slik at vi kan gå igjennom og publisere den for å åpne for reservasjoner.

Har du noen spørsmål kan du kontakte oss på Kundeservice@daysoff.no