FAQ for ansatte

Her er noen spørsmål og svar vi ofte får fra ansatte i bedrifter med DaysOff firmahytteordning.

  1. Hvordan registrerer jeg meg som bruker?

  • For å leie firmahyttene og -leilighetene må du være ansatt i en av våre medlemsbedrifter. Hvis din bedrift er medlem, logg inn med din epostadresse og passord. Er du ikke registrert kan du kontakte kundeservice@daysoff.no for videre bistand på hvordan du kan få tilgang
  • Hvis din bedrift ikke er medlem enda, send oss gjerne informasjon om hvem som har ansvaret for innføring av velferdsgoder i din bedrift, så kan vi ta kontakt for å vise hvordan det fungerer. Send vedkommende gjerne denne animerte forklaringsvideoen først; https://www.daysoff.no/video-firmahytteordning
  1. Når får jeg leieinstruks for min bestilling? Informasjon om nøkler etc.?

Du får automatisk tilsendt denne informasjonen på e-post 5 dager før ankomst så fremt egenandel er innbetalt. Det er viktig at denne leses nøye. Vi anbefaler alle å ha sitt mobilnummer registrert da agent kan ta kontakt via sms eller telfon før ankomst

  1. Det står barneseng og barnestol under fasiliteter, må dette forhåndsbestilles?

Hvis det står i hytteprofilen at det er mulighet for barneseng, kan du sende oss en e-post så avtaler vi dette med utleier for deg.

  1. Kan jeg ta med hund eller katt?

Under husregler kan man se om husdyr er tillatt. Det kan tilkomme ekstra kostnad for å ha med husdyr på hyttene.

  1. Jeg har lagt inn en bestilling hva skjer videre?

Innen 48 timer vil du få bekreftelse om denne bestillingen er godkjent, da vil du motta bekreftelse med innbetalingsbilag. Når betalingen er registrert er bestillingen helt bekreftet og du vil 5 dager før ankomst motta viktig informasjon om oppholdet. Ved spørsmål eller andre ting før ankomst ta kontakt med kundeservice@daysoff.no

  1. Jeg har bestilt firmahytte, men kan ikke reise. Kan jeg endre navn på bestillingen til min kollega eller familiemedlem som vil reise i stedet for meg?

Ja, men det må meldes fra til kundeservice@daysoff.no og du belastes et endringsgebyr iht vilkår.

  1. Kan jeg avbestille min reservasjon?

Du kan kansellere, men les våre bestilingsvilkår, som du også godkjente ved bestilling; https://www.daysoff.no/leievilkar-for-leietaker

  1. Jeg har bestilt utvask. Hva må jeg gjøre i tillegg til dette?

Selv om du har bestilt utvask må du rydde, ta oppvask og sette alt på plass igjen. Husk å tømme kjøleskap, og kast søppel. Har du brukt peis/vedovn, må denne tømmes for aske. Ellers les egen avreiseinstruks som du fikk tilsendt før ankomst.

  1. Jeg er medlem og eier en hytte! Kan jeg bli utleier i DaysOff?

Vil du leie ut din hytte til dine kolleger og andre medlemmer i DaysOff vil vi gjerne høre fra deg! Vi oppretter gjerne utleieprofil og hjelper til med annonse om det er ønskelig. Ta kontakt med kundeservice@daysoff.no

  1. Bestille opphold?

For å bestille opphold logger du inn på din profil. Søker opp område/lokasjon og dato du ønsker opphold. Når du finner din firmahytte ser du over bestilling og sender den inn ved å bekrefte vilkår, så vil du innen 48 timer få tilbakemelding om bestillingen er godkjent.

 

FAQ for utleiere

  1. Hva er betingelser for utleie?

  1. Hvor lang tid har jeg på å bekrefte en bestilling?

Du har 48 timer på å bekrefte bestillingen. Gjør det gjerne med det samme du mottar bookingen. Jo tidligere jo bedre.

  1. Hvilke kanselleringsregler gjelder?

Les våre vilkår

  1. Hvem er kundene deres?

Det er ansatte i våre medlemsbedrifter. Medlemsbedriftene bruker vårt konsept som sin firmahytteordning, og bedriften betaler gjerne 70-90 % av oppholdet for den ansatte. Se et utvalg av våre kunder her.

  1. Kan jeg legge inn rabatterte priser for å lage egne kampanjer?

Under ”Prismatrise” kan du legge inn både rabatter og spesialpriser.

  1. Når mottar jeg betaling for leie?

Inntil 5 dager før leietaker kommer, senest dagen før

  1. Jeg fikk en e-post om ny bestilling, men jeg finner den ikke i systemet?

Når du logger inn kan du gå til hovedmenyen og klikke på ”Bestillinger” for å se en full oversikt over bestillingene du har mottatt.

  1. Hvordan registrerer jeg opptatte perioder i kalenderen?

Gå til ”Bookinger og Blokkeringer” og deretter blokkerer du de periodene du selv skal benytte objektet eller har leid ut.

  1. Jeg leier ut i andre kanaler. Hvordan kan jeg synkronisere kalenderne?

Hvis du leier ut i andre kanaler, for eksempel på Booking.com, Finn.no eller AirBnb vil de kunne tilby en kalender-lenke. Denne lenken kan du kopiere, og legge inn i systemet vårt, slik at DaysOff-kalenderen er helt oppdatert.